طبیعت گردی و کوهنوردی

صعود به قله سنبله

صعود به قله سنبله زنجان

 

دوشنبه 28 شهریور1401

یک بار دیگر دوشنبه از راه رسید تا یک برنامه‌ی تمرینی دیگر از گروه کوهنوردی را در کنار سایر همنوردان در ‍شهر زنجان تجربه کنم.

در کنار سد گاوازنگ و کانکس پلیس بایستی منتظر می‌ماندیم. سدی که امسال آب کمی را به خود دید. امسال هر بار که به عناوین مختلف از کنار این سد گذشتم، بیشتر به موضوع کم آبی و توجه به به هدر ندادن آب پی بردم و می‌برم، ولی دیگر کار از کار گذشته است. این سد دیگر آبی برایش نمانده است.

در ساعت مشخص همه کسانی که قرار است به جمع ما بپیوندند تا با طی کردن مسیر پاکوب به قله سنبله صعود کنیم.

 

این طور هم شد و دوستان کوهنورد آمدند و با اعلام شروع حرکت توسط سرپرست گروه، پشت سر هم به حرکت افتادیم. دوشنبه‌ای که چند گروه کوهنوردی دیگر هم در آن حوالی بودند و منتظر همنوردان خود برای صعود به بخشی از تفریحگاه ائل داغی زنجان بودند. این روزها مجموعه‌ی ائل داغی به نوعی میزبان کوهنوردان زنجانیست. افراد با کفش‌های کوهنوردی که به پا داشتن و برخی هم با باتوم به دست در حالی که حین صحبت با کنار دستی‌شان استارت صعود به قله سنبله 2310 متر از سطح دریا ارتفاع را زدند.

 

 

حرکت به سمت قله سنبله شروع شده بود. هر بار که چند قدم حرکت می‌کردیم مسافتی را طی می‌کردیم با صلاح دید سرپرست‌تان که جلودار و عقب دار بودن برای آّب خوردن و نفسی تازه کردن در طول مسیر توقفی صورت می‌گرفت.

 

در پایان باقی صعود‌هایی که به قله‌های استان زنجان را در سال‌های اخیر انجام دادم می‌توانید در پست‌های زیر دنبال کنید:

صعود قله ملاداغی

صعود به قله سندان

صعود به قله خیرالمسجد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا